If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
А не е ли по-интересно за се действа самостоятелно - не да се търсят готови решения?
Има 3 варианта по които аз ще работя - само да ми остане малко време
1. пръчка силикон за пистолет за горещо запояване - мека, гъвкава, матова. Няма да има нужда от дифузери и т.н. Диоди свързани успоредно със смд резистори по 600 ома с отсечени лупи или направо дифузни диоди наредени един по друг близо.
2. Плексигласова матирана пръчка - продават се в Баумакс - Враждебна - 2 броя по 1.50 метра за 11 лева - в събота си купих. Матиране, нагряване във фурната, огъване на горещо при 220 градуса във фурната за 5 минути като е предварително загрята - дупчи се леко и се редят по невидимата й страна близо един до друг примерно 25 диода. В зависимост от това к`ви точно диоди сте си купили (щот има и на 12 волта) ковете резистори, на общия им вход забивате един 7812 стабилизатор и ... ВОАЛА!
3. Купувате си диодна лента 3014 - 120 LED/m ( 12V - 12W / m ) и си мотаете и си правите каквото искате - дали ще го залеете с топъл или студен силикон по форма, дали ще излеете пластвасова отливка по форма, която вие ще изберете или ще си купите и изрежете формите по ваше желание - въпрос на фантазия.
давай само така колега да видим крайния резултат
Историята започва с това че Хенри Форд свалял шапката си когато виждал да минава Alfa Romeo
Конкретно за изпълнението на излъчващите светлина елементи на третия стоп - въпрос на вкус.
Като споменах "функционалност" имах впредвид връзката между начин по който свети тялото и условията на спиране.
Примерно - колкото по-голямо е обратното ускорение (колкото по-рязко намалява скоростта) - толкова с по-висока честота мига светлината. Може да се направи и бягаща и да се променя скоростта на бягане.
При малки стойности на въпросното ускорение мига съвсем бавно или свети постоянно.
Конкретно за изпълнението на излъчващите светлина елементи на третия стоп - въпрос на вкус.
Като споменах "функционалност" имах впредвид връзката между начин по който свети тялото и условията на спиране.
Примерно - колкото по-голямо е обратното ускорение (колкото по-рязко намалява скоростта) - толкова с по-висока честота мига светлината. Може да се направи и бягаща и да се променя скоростта на бягане.
При малки стойности на въпросното ускорение мига съвсем бавно или свети постоянно.
аз съм с лед лента на 3-я стоп супер е
Историята започва с това че Хенри Форд свалял шапката си когато виждал да минава Alfa Romeo
Конкретно за изпълнението на излъчващите светлина елементи на третия стоп - въпрос на вкус.
Като споменах "функционалност" имах впредвид връзката между начин по който свети тялото и условията на спиране.
Примерно - колкото по-голямо е обратното ускорение (колкото по-рязко намалява скоростта) - толкова с по-висока честота мига светлината. Може да се направи и бягаща и да се променя скоростта на бягане.
При малки стойности на въпросното ускорение мига съвсем бавно или свети постоянно.
E ти ли точно няма да го измислиш?
Аз бих искал е този начин на палене на диодите да си направя...
Ще успееш и още как - с малко помощ от приятел (ако е необходимо)
Само измисли осветителното тяло като групираш светодиодите в определен брой секции или ги свържеш, като матрица.
За управлението немай грижа. Само кажи, как искаш да се палят.
С матрица може и "Илчо" да се изписва
Ползването на стабилизирано напрежение е добре, но е доста по-добре да ползваш последователно свързани на диодите резистори.
Накратко - ако ползваш резистори, спокойно можеш да минеш и без стабилизатора на напрежение. Обратното не е вярно.
Хубаво де, ма калкулатор за резистори да дадеш при обределената бройка? Щот по моя сметка ще са към 15-20 бройки на линийка.
Принципна схема и формула за смятане за пад на напрежение при последователно свързване?
ALFA ROMEO 164 2.0 Facelift ALFA ROMEO 164 SUPER 2.5TD Audi a6 2011 3.0 TDI Quattro Mini Cooper 1.6 16V Turbo kit 1++hp
Хубаво де, ма калкулатор за резистори да дадеш при обределената бройка? Щот по моя сметка ще са към 15-20 бройки на линийка.
Принципна схема и формула за смятане за пад на напрежение при последователно свързване?
Ако ползваш готова led лента, тя си е с резисторите и не е необходимо да и стабилизираш захранващото напрежение.
Ако си правиш тялото от отделни светодиоди, за да сметнеш резисторите, които ще им вържеш последователно, ги смяташ по формулата:
R = (Uзахр. - Uсв.п.п)/Iсв.п.п.
където:
R - последователно свързаното на светодиода съпротивление.
Uзахр. - захранващото напрежение (примерно 12V)
Uсв.п.п - напрежението в права посока върху светодиода.
Iсв.п.п. - номиналния ток в права посока през светодиода.
Всички мерни единици са в Омове, Волтове и Ампери.
Мощността на резисторите трябва да е P > R.(Iсв.п.п.)^2
Само ще вметна, че за захранване на ЛЕД-ове е по-добре да се ползва генератор на ток вместо стабилизатор. И имайте предвид, че многото ЛЕД-ове + резистори накуп ще греят доста. А топлината е пагубна за тях, трябва да се мисли и за охлаждане евентуално. Във фирмата правим дей-лайтс и задни светлини за няколко марки коли, вкл. новите БМВ. С по 2-3 мощни ЛЕД-а, радиаторите им са доста солидни.
166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer
Абсолютно вярно, че за светодиодите е много по-здравословно да се стабилизира тока отколкото напрежението. А при многото светодиоди на малко пространство топлоотделянето си е проблем. Тогава могат да се ползват специализирани драйвери. Така се използва и съчетанието между бързодействието на светодиода и несъвършенството на човешкото око. Примерно окото вижда, че 20 светодиода светят постоянно, но реално във всеки момент от времето свети само по един.
Само ще вметна, че за захранване на ЛЕД-ове е по-добре да се ползва генератор на ток вместо стабилизатор. И имайте предвид, че многото ЛЕД-ове + резистори накуп ще греят доста. А топлината е пагубна за тях, трябва да се мисли и за охлаждане евентуално. Във фирмата правим дей-лайтс и задни светлини за няколко марки коли, вкл. новите БМВ. С по 2-3 мощни ЛЕД-а, радиаторите им са доста солидни.
Мнооо па гоуем разбирач се извъди бе! Хахахахаха, Тони, ще те удуша! Лъжеш ме за снимки от както си взел 166-цата. Т'ва беше оффтопика. Я сега се отпусни и обясни за този генератор? Или ин виво на по кафета и бири?
ALFA ROMEO 164 2.0 Facelift ALFA ROMEO 164 SUPER 2.5TD Audi a6 2011 3.0 TDI Quattro Mini Cooper 1.6 16V Turbo kit 1++hp
То Любо го е казал по-горе: то си е стабилизатор един вид, ама по ток. И пак може да се направи със 7812, 15 и квот се сетиш от сорта. Само се свързва малко по-иначе.
А за бирите - кога идваш ?
166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer
Илчо, стабилизатор на ток е удачно да се ползва, когато той захранва серия от няколко последователно-свързани светодиода. 2 или повече светодиода в паралел се свързват само като на всеки един се върже последователно резистор, ако ще и да се ползва златен стабилизатор на ток.
Прост стабилизатор на ток за захранващо напрежение около 12V може на се направи с един стабилизатор на напрежение 7805 и едно съпротивление.
Comment